Niksic danas

Za finansiranje kampanje uoči izbora u Nikšiću, zakazanih za 14 mart, sredstva od 25 odsto tekućeg budžeta, odnosno 48.552 evra, prema planu kontrole i nadzora za izbornu kampanju u Nikšić, usvojen od strane Agencije za sprečavanje korupcije. Od obezbeđenih sredstava, 20 odsto, odnosno 9.710 evra, biće podeljeno u jednakim iznosima političkim entitetima u roku od osam dana od dostave izbornih listi, a 80 odsto, odnosno 38.842 evra, proporcionalno osvojen mandat, deset dana od kada politički entiteti podnose izveštaje Agenciji.
Cena mandata, prema podacima Agencije, iznosi 947 evra.
USK navodi da privatni politički entitet može da prikupi sredstva za finansiranje izborne kampanje maksimalno tridesetstrukog iznosa sredstava koja mu pripadaju po osnovu 20 odsto ukupnih budžetskih sredstava. Iznos će Agencije utvrditi nakon isteka roka za podnošenje izbornih listi.
Prema Kontrolnom planu, liste za izbor odbornika se dostavljaju Opštinskoj izbornoj komisiji u roku od 20 dana od izbora do 25 dana pre datuma izbora, odnosno do 16 februara 2021. godine.
ASK je istakao obaveze političkih entiteta u predizbornoj kampanji, kao i zabrane. Otvaranje posebnog žiri računa najkasnije do sledećeg dana potvrde izborne liste, a Agencija se obaveštava u roku od tri dana od otvaranja računa. Podnošenje izveštaja o oglašavanju medija u predizbornoj kampanji obavezno u roku od sedam dana pre izbora. Potrebna isporuka 15-dnevnih izveštaja o pravnim i pojedincima. Izveštaji o privremenim troškovima kampanje dostavljaju se pet dana pre izbora, a izveštaji o poreklu, visini i strukturi prikupljenih i utrošenih sredstava sa javnih i privatnih izbora za izbornu kampanju 30 dana. Specijalni računi žirija se zatvaraju 90 dana nakon objavljivanja rezultata izbora, a o tome obaveštava u roku od tri dana, sa dokazom o zatvaranju.
Zabranjeno je, prema PITANJU, da politička stranka stiče udeo ili delovanje u privrednom društvu. Politički entitet ne može da zaradi prihode od promotivne ili komercijalne aktivnosti. Zabranjeno je dobijanje materijalne, finansijske pomoći i finansijskih doprinosa od drugih zemalja, privrednih društava i pravnih lica van Crne Gore, pojedinaca i preduzetnika koji nemaju pravo glasa u Crnoj Gori, anonimnih donatora, javnih ustanova, pravnih lica i privrednih društava od Crna Gora učešće državnog kapitala, sindikata, vjerskih zajednica, NVO, kazina, kladionica i drugih organizatora gejminga.
Osobi koje je osuđeno za krivično delo sa elementima korupcije i organizovanog kriminala zabranjeno je finansiranje političkog lica. Od tenderovanja do održavanja izbora, do pojedinaca i pravnih lica (iz drugih zemalja, privrednih društava i pravnih lica van Crne Gore, pojedinaca i preduzetnika koji nemaju pravo glasa u Crnoj Gori, anonimni donatori, javne ustanove, pravna lica i privredna društva sa učešćem državnog kapitala, sindikata, vjerskih zajednica, NVO, kazina, kladionica i drugih organizatora igara, i osoba koja je osuđena za krivično djelo sa elementima korupcije i organizovanog kriminala) zabranjeno je vođenje medija i javnih kampanja u ime ili potrebe političkih entiteta…
Fizičko i pravno lice u odnosu na koje je poreski organ započeo postupak prinudne isplate iznošenjem zaključka o prinudnoj isplati poreske odgovornosti, ne može dati doprinos. Pravno lice koje tri meseca nije smirilo obaveze prema zaposlenima ne može da pruži doprinose političkim licima.
Izvor: Pobeda