Mladi Nikšića

Nakon obilnih obroka i mnogobrojnih đakonija na trpezi tokom novogodišnjih i božićnih praznika, vrijeme je da odmorite organizam od jake hrane i da se postepeno vratite laganijim i zdravijim obrocima.

Doktorka Jelena Gudelj Rakić, načelnica Centra za promociju zdravlja u Instituta za javno zdravlje Srbije “Dr Milan Jovanović Batut”, savjetuje da u danima nakon slavlja budete umjereni u jelu i piću.

“Poželjno je da jedete češće, a manje, da uzimate dovoljno tečnosti i to najbolje vodu i nezašećerene čajeve, kao i da se što više krećete”, kaže dr Jelena Gudelj Rakić.

“Posebno je značajno da se svaki zalogaj hrane dobro sažvaće, i da se ne zaliva tečnošću. Važno je i da se ne jede brzo i halapljivo, jer se tako unese veća količina hrane, koja se ne pripremi dobro za proces varenja, pa su češće i tegobe”.

Da biste se lakše ponovo navikli na svakodnevni režim ishrane i da bi stomak bolje vario, doktorka Jelena Gudelj Rakić preporučuje da se pridržavate sljedećih savjeta:

“Organizujte obroke u skladu sa vašim obavezama u toku dana. Potrudite se da jedete u pravilnim vremenskim razmacima, kako između dva obroka ne bi prošlo više od četiri sata”.

“Obavezno doručkujte i umjesto peciva i lisnatog tijesta za doručak pojedite musli sa jogurtom ili voće. Veoma je važan unos hrane u jutarnjim satima jer time obezbjeđujemo energiju i potrebne hranljive materije za dobar početak dana”.

“Užinajte i ne dozvolite da od doručka do ručka ne pojedete ništa čak iako ne osjećate veliku glad. Umjesto peciva, grickalica ili slatkiša izaberite voće, jogurt sa dodatkom voća ili salatu začinjenu limunovim sokom i maslinovim uljem”.

“Ručak počnite supom od povrća ili čorbom od žitarica koje ponekad mogu da budu i kompletan obrok. Trudite se da se u tanjiru nađu različite vrste povrća, posna mesa, dosta salate”.

“Popodnevna užina može da bude voće ili neki slatkiš. Umjesto torti i kolača, izaberite pitu od jabuka”.

“Večerajte do 20 časova. Činija salate ili šolja jogurta ili sendvič s bijelim sirom i povrćem odlična su kombinacija za večernji obrok”.

“Uzimajte dovoljno tečnosti u toku dana, bar šest do osam čaša vode. Ne zaboravite da smo često žedni onda kada mislimo da smo gladni. Ne zalivajte svaki zalogaj hrane vodom, jer to usporava i otežava proces varenja”.

“Ograničite unos kafe i crnih čajeva na jednu šoljicu dnevno. Kada su u pitanju sokovi, prednost imaju svježe cijeđeni sokovi od voća i povrća, dok se ne savjetuje upotreba bezalkoholnih gaziranih i negaziranih napitaka”.

“Pauzu iskoristite da se prošetate do obližnjeg parka. Trudite se da bar pola sata svakoga dana provedete u šetnji na svježem vazduhu”.