Muzičko obrazovanje ubrzava razvoj mozga kada su u pitanju mala djeca, a naročito u područjima koja su odgovorna za obradu zvuka, percepciju govora, razvoj govora i vještine čitanja. Kontrolisano liječenje u toku kog se sluša i svira, predstavlja takođe efikasan tretman za probleme mentalnog zdravlja. Istraživanja potvrđuju da dodavanje muzičke terapije u lijčenje, poboljšava društveno funkcionisanje osoba sa šizofrenijom.
Terapija muzikom se takođe pokazala efikasnom i kao samostalni tretman za smanjenje depresije i hroničnih bolova.
Institut za mozak i kreativnost na Univerzitetu u Kaliforniji još je 2012. započeo petogodišnju studiju u saradnji s Filharmonijom Los Anđelesa i Udruženjem Srce Los Anđelesa ne bi li otkrili uticaj nastave muzike na dječji kognitivni, socijalni i emocionalni razvoj
Početni rezultati studije, koji su bili objavljeni u naučnim časopisima, pružili su dokaze o prednostima takvog obrazovanja u vrijeme kad su mnoge škole smanjile ili čak izbacile muzički i umjetnički program.
Tokom studije su naučnici iz područja neurologije pratili razvoj mozga i ponašanje u grupi od 37 mališana iz siromašnijih četvrti Los Anđelesa. Djeca su učila da sviraju instrumente poput violine u ansamblima i grupama i vježbali su do 7 sati nedeljno.
Studija je pokazala kako nastava muzike ubrzava sazrijvanje slušnog puta u mozgu i povećava njegovu efikasnost.
Naučnicu su upoređivali djecu – muzičare s vršnjacima koji su trenirali fudbal i onima koji nisu imali dodatnih programa.
U roku od dvije godine su otkrili da čulo sluha djece – muzičara sazrijeva brže nego kod ostale djece.
Izvor: Detinjarije
